úterý 24. srpna 2010

Terminál pro seriový port v linuxu

Moje nová hračka xport pro je malinký webserver s linuxem. Mimojiné disponoje jakýmsi "telnetem" přes seriový port. Oficiálně se to nazývá CLI neboli command line. Hledal jsem nástroj se kterým by se mi pracovalo stejně dobře jako s telnetem a běžel pod linuxem, bez kterého se zde neobejdu.

Zkusil jsem si




Minicom

Zpočátku jsem byl trošku zmatený z těch klávesových zkratek ale už to celkem zvládám. Přece jen jsem ho ale úplně nepřimněl k takové konzolové interakci jakou jsem potřeboval pro "telnet" po seriáku s xportem.


Cutecom

Jednoduchý klikácí terminál (tuším QT) Pro můj účel nevhodný, ale někdy se může hodit.



Putty

Tak přesně tohle sem hledal!
Ihned jak jsem zjistil, že Putty existuje i v linuxu, věděl jsem, že mám vybráno.
V podstatě nepoznám rozdíl zda jsem na telnetu nebo na "telnetu" přes seriový port - ideální.


1 komentář:

  1. No, absence použitelného terminálu pro sériák byl jeden důvodů, proč jsem z Linuxu po třech letech utekl a stal se spokojeným uživatelem Windows :-)

    Jinak, dá se použít třeba výborný Bray Terminal pod wine.

    OdpovědětVymazat